Hierbij laten wij u weten dat Suzanne Leclaire-Noteborn afscheid neemt als voorzitter van de Federatie Cultuur.

De Federatie Cultuur heeft onder leiding van Suzanne Leclaire-Noteborn helderheid gekregen in het eigen toekomstperspectief. Zo luidde de opdracht, die we met haar als voorzitter ruim een jaar geleden overeen kwamen. Daarnaast is er de afgelopen periode stevig voortgang geboekt op belangrijke onderwerpen zoals diversiteit, de arbeidsmarktagenda en de intensivering van de lobby van cultuur in een groter speelveld. Met de onlangs uitgesproken intentie om tot bestuurlijke medeverantwoordelijkheid van alle leden zelf over te gaan, is het natuurlijke moment van afscheid gekomen.

Suzanne Leclaire-Noteborn: “Ik ben blij dat er nu een keuze door de leden van de Federatie Cultuur is gemaakt voor een toekomstrichting vanuit commitment en gezamenlijke verantwoordelijkheid. Als we met kunst en cultuur vanuit een gezondere arbeidsmarkt willen bijdragen aan de ontwikkeling van Nederland, is een sterk, landelijk collectief van werkgevers essentieel. Ik ben dankbaar ook vanuit deze tijdelijke rol te hebben kunnen bijdragen aan het verbinden van de wijsheid, passie en het talent van de betrokkenen voor een duurzame opbrengst. Aan deze missie werk ik verder als ondernemer, voor elke groep die zichzelf op natuurlijke wijze wil vernieuwen.”

Het bestuur en de leden van de Federatie Cultuur spreken waardering uit voor de wijze waarop Suzanne de acht brancheverenigingen heeft geleid en danken haar voor haar inzichten, inspiratie en de versterkte positie van cultuur in het bedrijfsleven, politiek en de grootste lobbyorganisatie van Nederland (VNO-NCW/ MKB-Nederland).