Laatste mogelijkheid voor doorgeven internetadres ANBI's

Deze week stuurt de Belastingdienst een brief naar ongeveer 2.500 algemeen nut beogende instellingen (ANBI’s), ook wel goede doelen genoemd. Wij vragen ze daarin voor 1 juli 2014 alsnog hun internetadres aan ons door te geven.

Sinds 1 januari 2014 gelden er nieuwe regels voor ANBI’s; zij moeten onder andere een aantal gegevens via het internet publiceren. Een overzicht van alle ANBI’s met hun internetadres vindt u op de internetsite van de Belastingdienst.

De meeste instellingen hebben hun internetadres al aan de Belastingdienst doorgegeven, maar nog niet alle ANBI’s hebben dat gedaan. Deze groep ontvangt van de Belastingdienst een brief met een laatste oproep.

Geeft een ANBI haar internetadres niet door?

Als een ANBI haar internetadres niet voor 1 juli aan ons doorgeeft, trekken wij met terugwerkende kracht tot 1 januari 2014 de ANBI-status in. Daardoor kunnen de instellingen niet meer gebruikmaken van een aantal fiscale voordelen.

ANBI portal voor leden Federatie Cultuur

De Federatie Cultuur heeft voor de leden van de bij de FC aangesloten koepels een portal waarop ANBI’s de gegevens kunnen uploaden. Ga hiervoor naar: anbi.federatiecultuur.nl.

Bron: Belastingdienst