Federatie Cultuur reageert op wetsvoorstel vpb-plicht

De Federatie Cultuur heeft een reactie ingestuurd op de internetconsultatie van het wetsvoorstel verplichte vennootschapsbelastingplicht voor overheidsbedrijven. De FC pleit ervoor instellingen met de status van culturele ANBI vrij te stellen van de belastingplicht.

De directe en indirecte overheidsbedrijven in de cultuursector zullen ten gevolge van het wetsvoorstel over hun resultaat vennootschapsbelasting moeten gaan betalen. Voorbeelden van deze bedrijven zijn archieven, openbare bibliotheken, musea, muziekscholen en centra voor de kunsten, theaters, muziekpodia en podiumkunstgezelschappen.

Klik hier voor de reactie van de FC: Reactie FC op Wetsvoorstel modernisering VPB-plicht overheidsondernemingen.pdf